Usled savremenog načina života, demografske eksplozije, industrijalizacije, i moderne poljoprivrede dolazi do potrebe za sve većim količinama vode. Rezerve pitke vode u prirodi ograničene su na samo 1% od ukupne slobodne vode. Problem zagađivanja, uništavanja prirodnih vodenih ekosistema i snabdevanja pijaćom vodom postaje sve veći, tako da voda postaje ograničavajući faktor daljeg opstanka čoveka na Zemlji. Vodeni ekosistemi su centri biodiverziteta i imaju veliku moć zadržavanja i samoprečišćavanja vode naročito zahvaljujući aktivnostima biljaka i mikroorganizama. Zato se danas posebna pažnja poklanja zaštiti očuvanih i revitalizaciji narušenih vlažnih staništa. Praćenje kvaliteta vode i stanja životne sredine je preduslov za planiranje odgovarajućih mera zaštite i održivo korišćenje vodenih ekosistema.
Škola za opstanak je pokrenula projekt “Voda i život-obrazovanje za opstanak” koji se odnosi na poboljšanje kvaliteta obrazovanja za održivi razvoj, preorjentisanje učenja na razumevanje, učenje na primerima iz neposredne okoline, razvijanju kritičkog mišljenja i jačanju svesti učenika o UN ciljevima za održivi razvoj.
Aktivnosti su usmerene na rad sa učenicima i nastavnicima škola iz Kruševca, Pančeva i Beograda kroz sagledavanje vode kao osnovnog i nezamenjivog prirodnog resursa sa različitih aspekata: ekoloških, društvenih i ekonomskih i podizanje svesti javnosti o vrednosti vode kao resursa, značaju i načinu čuvanja vode i ekosistema povezanih sa vodom za unapređivanje kvaliteta životne sredine, a samim tim i kvaliteta života i zdravlja.
Projekat se finansira sredstvima SEEDLING programa koji realizuje Regionalni centar za životnu sredinu za Centralnu i Istočnu Evropu (REC). Program finansira Austrijska razvojna agencija (ADA).
Flajer “Voda i život-obrazovanje za opstanak” možete preuzeti ovde