DSCF1590

Beogradska škola prirodne raznovrsnosti

„Škola za opstanak“ je, u okviru projekta BEOGRADSKA ŠKOLA PRIRODNE RAZNOVRSNOSTI (“Beogradu s ljubavlju”, Gradska uprava Beograda: Sekretarijat za zaštitu životne sredine) održala seminar za preko 100 nastavnika i učenika beogradskih osnovnih i srednjih škola. Kordinator projekta bila je mr Gordana Brun.

Prirodna raznovrsnost Beograda jeste deo njegove nežive i žive prirode, koje čine prirodnu osnovu gradskog predela. U tom i takvom prirodnom predelu smeštene su ostale vrednosti ljudske kulture nastale kroz istoriju do današnjih dana. Zbog izuzetne ugroženosti takav integrisani predeo predmet je stalne brige za očuvanje njegovih vrednosti. U ovom slučaju to su prirodne vrednosti i pre svega prirodna raznovrsnost, koja karakteriše ovaj deo Evrope. Osnovu vrednosti čine biološka i geološka raznovrsnost koje obuhvataju i sve druge oblike vrednosti i raznovrsnosti Beograda kao što su: predeona, hidrološka, geomorfološka i druge.

Glavni ciljevi projekta bili su sticanje znanja o prirodnim raznovrsnostima Beograda i značaju njihovog očuvanja; obuka nastavnika u cilju stručnog usavršavanja i sticanja kompetencija u oblasti zaštite prirodne raznovrsnosti i resursa Beograda, kao i širenje svesti o značaju permanentnog obrazovanja i vaspitanja za životnu sredinu i održivi razvoj svih kategorija građana, posebno zaposlenih u školama, učenika i posredno njihovih roditelja.

Specifični ciljevi projekta bili su: jačanje profesionalnih kompetencija učitelja i nastavnika za životnu sredinu i održivi razvoj kroz sticanje odgovarajućih znanja i primenu ekološkog principa/ pristupa i aktivnih metoda rada u vaspitno-obrazovnom procesu; sagledavanje postojeće prakse i nivoa implementacije obrazovanja za žs i održivi razvoj u osnovnoj i srednjoj školi u cilju unapređivanja; obrazovanje mladih kroz obuku njihovih učitelja i nastavnika i direktno kroz pilot-grupu učenika srednjih škola; podsticanje aktivizma učitelja, nastavnika i učenika i njihovog ličnog učešća u zaštiti životne sredine; povećanje ekološke svesti i savesti, i informisanosti učitelja, nastavnika i učenika osnovnih i srednjih škola; formiranje ekološki poželjnog ponašanja učitelja, nastavnika i učenika osnovnih i srednjih škola; povezivanje škole i lokalne zajednice u rešavanju problema životne sredine; uključivanje nastavnika, učenika i njihovih roditelja u rešavanje problema životne sredine kroz projektne aktivnosti.

Projekat je izveden u Beogradu i obuhvatio je obilazak značajnijih prirodnih vrednosti kretanjem kroz beogradske predele od Ušća, Topčidera, Košutnjaka do „Zaštićenog predela izuzetnih odlika Avala“, gde su u objektu „Čarapićev brest“ održavna predavanja i radionice. Terenski deo vođen je u prirodi, na tri lokacije: Ušće Save u Dunav, Topčider (Mašin majdan i Topčiderski park) i na Avali. Slušaocima su predstavljene vrednosti prirodne, biološke i geološke raznovrsnosti Beograda kroz obradu sledećih tema:

1. Obrazovanje za opstanak (Gordana Brun)

2. Na tragu biološke raznovrsnosti i u selu i gradu (Voislav Vasić)

3. Georaznovrsnost-geodiverzitet Beograda (Branislav Božović)

 

Prilog o projektu u radio emisiji “Čekajući vetar” :

 

GALERIJA