U prostorijama Udruženja “Kuća ljudskih prava i demokratije” 25.juna održana je završna prezentacija Projekta “Voda i život – obrazovanje za opstanak”. Projekat je realizovala Škola za opstanak, a finansiran je sredstvima SEEDLING programa koji realizuje Regionalni centar za životnu sredinu za Centralnu i Istočnu Evropu (REC). Program finansira Austrijska razvojna agencija (ADA).
Prezentaciji su prisustvovali: Jelica Ristić-Ćirović, savetnik iz sektora za srednje obrazovanje Ministarstva prosvete, nauke i tehnološkog razvoja, dr Vladimir Džamić, državni sekretar zadužen za edukaciju/razvoj obrazovanja za žs i održivi razvoj, Gordana Vlajić stručni saradnik u Sekretarijatu za zaštitu životne sredine Gradske uprave Pančeva, predstavnici NVO , novinari i učesnici Projekta.
Projekat se odnosio na poboljšanje kvaliteta obrazovanja za održivi razvoj, preorjentisanje učenja na razumevanje, učenje na primerima iz neposredne okoline, razvijanju kritičkog mišljenja i jačanju svesti učenika o UN ciljevima za održivi razvoj.
Aktivnosti su bile usmerene na rad sa učenicima i nastavnicima škola iz Kruševca, Pančeva i Beograda kroz sagledavanje vode kao osnovnog i nezamenjivog prirodnog resursa sa različitih aspekata: ekoloških, društvenih i ekonomskih i podizanje svesti javnosti o vrednosti vode kao resursa, značaju i načinu čuvanja vode i ekosistema povezanih sa vodom za unapređivanje kvaliteta životne sredine, a samim tim i kvaliteta života i zdravlja.
Partnerske škole u Projektu bile su: Tehnička škola “23. maj” iz Pančeva, Hemijsko-tehnološka škola iz Kruševca i Geološko i hidrometeorološka škola „Milutin Milanković“ iz Beograda.
Održano je šest radionica za učenike. U svakoj partnerskoj školi po jedna radionica o zelenim radnim mestima na kojoj su učenici osmislili logo i slogan za komplet za ispitivanje ukupnog i slobodnog hlora u pijaćoj vodi i druga gde su koristili taj komplet za ispitivanje uzoraka vode koje su sami prikupili. Osim hlora ispitivali su i temperaturu, ph vrednost, provodljivost, nitrate i nitrite.
Realizovana su i tri akreditovana seminara za oko 90 nastavnika “Obrazovanje za opstanak- ekološki rizici, uzroci i reagovanje na njih” sa terenskom radionicom “Motri i uoči biodiverzitet vlažnih staništa”. Terenske radionice su održane na jezeru Ćelije, u Gradskoj šumi, na Dorćolskom keju i u Topčiderskom parku. Kroz evaluaciju seminara nastavnici iskazali svoje zadovoljstvo i podršku konceptu učenja na primerima iz neposredne okoline za čiju primenu se već godinama zalaže “Škola za opstanak.”
Na završnoj debati pokazano je interesivanje i data je podrška za nastavak Projekta.